Strona Główna Śląskie UDANA WYCIECZKA DO SANDOMIERZA
UDANA WYCIECZKA DO SANDOMIERZA

W dniach 21 i 22 kwietnia 2013r odbyła się kolejna udana wycieczka zorganizowana przez Koło nr 14 Emerytów i Rencistów PSP z Bielska-Białej.

W trakcie autokarowej wycieczki, której celem było miasto Sandomierz, zwiedziliśmy klasztor i pustelnię Kamedułów w Rytwianach, podziemia Sandomierza, sandomierski rynek i malownicze uliczki Sandomierza. Po przyjeździe do Baranowa Sandomierskiego, uczestniczyliśmy w uroczystej kolacji połączonej z wieczorkiem tanecznym w salach Pałacu w Baranowie. W kolejnym dniu naszej wycieczki, wraz z miłą tamtejszą przewodniczką przeszliśmy pozostałe komnaty napawając oczy pięknem obrazami i bogatym wnętrzem pałacu. Kolejnym celem wycieczki było miasto Opatów z dwunastowieczną romańską Kolegiatą gdzie spędziliśmy czas na zwiedzaniu, słuchając przewodnika. Zakupiliśmy trochę opatowskich krówek na dalszą drogę i ruszyliśmy do miejscowości Ujazd, gdzie czekały na nas ruiny zamku Krzyżtopór z siedemnastego wieku. Kolejną atrakcją wycieczki była wizyta w Kurozwękach, gdzie posililiśmy się iście szlacheckimi daniami, zwiedziliśmy rycerski zamek z czternastego wieku oraz przepiękny park z hodowlą amerykańskich bizonów. Po małym odpoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną do Bielska-Białej słuchając w drodze ciekawych opowieści naszej miłej przewodniczki, Pani Jasi.

Bardzo serdecznie dziękujemy przede wszystkim, naszym sympatycznym uczestnikom za zdumiewającą wręcz dyscyplinę i zaangażowanie. Dzięki czemu bez trudu mogliśmy zrealizować mocno napięty plan wycieczki. Bardzo serdecznie dziękujemy Panu Komendantowi Miejskiemu st.bryg. Adamowi Caputa za pomoc w zorganizowaniu wycieczki.